wtorek, 24 lipca 2012

pouczenie

kim że jestem żeby wytykać błędy tobie
cieniem istnienia które tonie w mroku
pyłem który został po olbrzymiej skale
iskrą która obok ogniska gaśnie

kim że jestem aby wytyczać szlaki twego życia
nieudaną formą czasu
liściem który spada z drzewa wiosną
kroplą deszczu która suszę niesie

kim że jestem by na dobroć twą zasłużyć
najwątlejszą trzciną świata
najciemniejszym dzieckiem nocy
najtchórzliwszym grzmotem burzy

kim że jestem by móc przyjaźń twą otrzymać
wichrem który rwie korony z drzew
wiecznym lodem który skuwa serce
bez nadziei na szczycie stromej góry

przed oczami dzisiaj jutra śmierć przepaść
 kim że jestem żeby na jawie śnić
skarłowaciałym człowiekiem bez serca
pustką

"Jesteśmy tu na ziemi po to, by czynić
dobro dla innych."


Wystan Hugh Auden

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz