piątek, 11 maja 2012

filozofia


kim jesteś słyszę cisze
szara postać cień dawności
na pustynnym szlaku szept z piasku kroi
zamyka w klepsydrze wskazówki czasu

skąd wziął się świat milczenie
mędrcy kołem siedzą żaden głowy nie podniesie
na sąsiada kontem oka zerka
pustka w starczej głowie odpowiedzi nie ma

dlaczego deszcz pada słyszę ciszę
ludzkie łzy oceany tworzą
bez wody kwiat więdnie
bez słońca karłowacieje umiera

czym zaćmienie słońca jest milczenie
posępny mędrców krąg granat chmur nad głową
na pergaminie pomaszczona dłoń kleks tworzy
słowa sensu nie mają jak kolejną kurtynę odsłonić

czy Bóg istniej twarzą w twarz z tobą
mówisz że tak ale ja nie wierzę
kim jestem twarzą w twarzą z krzywym zwierciadłem
ciemność za plecami odbicia

po co tu jestem twarzą w twarz z czarnym aniołem
dlaczego jeszcze raz nie zagrać przegrać
milczenie

"Cogito, ergo sum"
Kartezjusz

Bieżeń 24-25.06.08r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz