środa, 9 maja 2012

kropla deszczowej pajęczyny

każdą jedną literę atramentowy kleks
by wiatr dogonić ujarzmić sztormową falę
każdy słowa dźwięk kryształowy śpiew
by ziarenko piasku w popiele znaleźć motyla pożegnać

ten szept co ginie w ciszy tylko ty słyszysz
tę pamięć niezapominajek melodie konwalii tylko ty znasz
ten szyfr gwiazd kropli deszczu jedna rozumiesz
tę ołowianą kulę cierń w sercu jedna udźwignąć umiesz

gdy pyłem szary się staje niepamięcią pamięci
gdy milknę płowieje w płomieniu świecy płonę gasnę
gdy ścieram bezimienne imię ślady ćmy
gdy na drugą stronę lustra przechodzę znikam

każdą jedną myśl rdzawą łzę jesienną
tę pajęczynę tylko ty widzisz odczytujesz
każdą kreskę czarną bańkę mydlaną
gdy przezroczystą dłonią po grafit sięgam fotografię

nie mów że ten grób prawdziwy twe proch pod ziemią
idź gdzie złociste promieni mrok zostaw przy mnie
gdy struga czerwona popłynie nie podnoś
idź gdzie serdeczny wita uśmiech mgłę dla mnie zostaw

słyszysz to co dla innych głuche to co ślepe widzisz
w tych literach wszystkich słowach wciąż przy mnie
nie żyjesz prawdziwie ja niewidzialnie

"Spokojnie odejdź już...
Spokojnie zostaw mnie...
Zostaw mnie samą..."

Cz-wa 25.09.08r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz